Aquesta novetat respon a la voluntat del celler de crear nous vins exclusius pel canal de l’Hostaleria Selecta i les Botigues Especialitzades. A més, aquesta nova gamma, que estarà formada per un vi negre i un vi blanc, vol reflectir l’essència del celler i apropar la marca de Lleida a nous consumidors.
Ànima també representa un nou estil de vi amb la finalitat d’adaptar-se a noves tendències de consum: vins més afruitats, amb personalitat, amb potència i que reflecteixen el millor de la regió vinícola de la qual procedeixen.
La història de Raimat es remunta a 1914 amb la compra per part d’en Manuel Raventós d’unes terres presidides per un castell, avui conegut com el Castell de Raimat que corona tota la finca del Celler.
Entre els anys 1932 i 1935 l’arquitecte noucentista Rafael Masó va dur a terme una profunda reforma de la planta baixa del Castell de Raimat i fruit d’aquesta reforma es van dissenyar unes rajoles molt singulars. Avui aquestes rajoles són les que il·lustren la imatge i les etiquetes dels Ànima de Raimat.
Ànima negre és un vi d’estil jove, modern, fresc i amb notes afruitades i de xocolata. Té un pas per bóta per aportar major estructura i boca. Aquesta primera anyada és un cupatge de Cabernet Sauvignon, Tempranillo i Syrah.
Ànima blanc segueix el mateix concepte. És un vi modern, fresc, amable, amb alta intensitat afruitada i moltes aromes: a flors, notes tropicals i agradable final de llima llimona. En boca també manté una bona textura. Les varietats utilitzades en aquesta primera anyada són chardonnay, xarel·lo i albariño.
Aquest any Raimat fa 100 anys. Alguns dels esdeveniments que prepara la marca per enguany seran: la creació de noves propostes en la seva oferta enoturística, la inauguració del museu fotogràfic del centenari, la celebració de la Final del Concurs de Joves Talents de la Gastronomia a l’Escola d’Hostaleria de Lleida, el llançament d’un vi representatiu del Centenari edició limitada per a després de l’estiu, la creació d’una presentació especial dirigida a botigues de vi, etc.