Reneix un clàssic: Sangre de Toro

| 10/07/2014 a les 16:24h
Arxivat a: Vins
Torres ret homenatge a Miguel Torres Carbó, el creador del seu vi més internacional, amb un nou disseny
A principis dels anys cinquanta, Miguel Torres Carbó, la 3ª generació al capdavant de Bodegas Torres, recorria incansablement les vinyes amb el seu Renault 44 en busca dels més preuats raïms negres de la regió, garnatxa i carinyena, per crear un vi diferent, que expressés l’autèntic caràcter de la terra. Així comença la llarga història de Sangre de Toro, que va veure la llum per primera vegada el 1954. Avui està considerat un clar referent mundial del vi espanyol de qualitat, un clàssic actual, elegant i versàtil, que reneix ara amb força reivindicant l’autenticitat i la fidelitat als orígens. 
 
Per celebrar 60 anys de la primera verema de Sangre de Toro, Bodegas Torres llança al mercat la nova anyada amb una imatge renovada, sòbria i elegant, que convida al consumidor a realitzar un fascinant viatge als orígens a través de la història d’aquest vi, nascut de la tenacitat i determinació d’un home amb una visió per al futur del celler, de la mateixa manera que l’han tinguda les altres generacions de la família abans i després que ell.
 
Per a Miquel Torres Maczassek, director general dels Cellers Torres: “Sangre de Toro viu avui una segona joventut. Representa allò autèntic, la recuperació d’aquells valors d’abans, fruit d’una filosofia i manera de fer sense pretensions, motivada per l’experiència i l’ amor al què es fa”. I afegeix: “Renovem el disseny per retre homenatge al meu mi avi, que va aconseguir fer realitat el seu somni i iniciar el camí de la internacionalització, que les generacions posteriors hem continuat amb el mateix entusiasme”.
 
El nou disseny està inspirat en la imatge del Sangre de Toro original; manté l’essència de la marca de fa 60 anys, però amb un toc de modernitat. Busca evocar l’anhel i la il·lusió de la tercera generació per donar a conèixer a tot el món la qualitat dels seus vins, transportant al consumidor als anys 50, amb la imatge en blanc i negre d’un Miguel Torres Carbó somrient, recolzat en el seu Renault 44 i envoltat de vinyes, i les paraules que va pronunciar impreses en una tipografia clara i nítida, com a testimoni d’aquest somni fet realitat: “El meu somni és que els nostres vins siguin coneguts i reconeguts per la seva qualitat arreu del món”. 
 
El vi més internacional de Bodegas Torres
Sangre de Toro va ser el primer vi embotellat per Torres, fet que va suposar un gran encert per part Miguel Torres Carbó i una ferma aposta per la modernitat en una època en què predominava la producció a granel. El nom va néixer fent referència a la mil·lenària tradició mediterrània del cultiu del raïm. Des de Mesopotàmia fins a Grècia, el toro va ser el símbol de la cultura del vi; al déu del vi Dionís -Baco pels romans- el descrivien els poetes grecs i romans com “poderós com un toro” o “fill del toro”, i explicaven que la seva sang era en realitat vi.
 

Marca de referència a l’Estat espanyol, Sangre de Toro va aconseguir consolidar-se ràpidament als principals mercats internacionals. Als anys 70, la marca ja estava present en més de 50 països dels cinc continents, que es convertirien en un centenar vint  anys més tard. 
 

Al llarg de la seva trajectòria, Sangre de Toro ha conquistat nombrosos premis i reconeixements tant nacionals com internacionals. Actualment, és el vi més internacional dels Cellers Torres i es comercialitza a més de 150 mercats. Creix també la presència d’aquest vi en locals de moda amb aire retro i tasques i bars de tota la vida que s’han fet populars entre el públic jove, per ser considerat sinònim d’allò autèntic, del que ha estat sempre fidel als seus orígens. 
 
La màxima expressió del vi mediterrani 
L’aposta d’aquest vi per la autenticitat, per expressar la més pura essència mediterrània, s’ha mantingut al llarg de les dècades amb la utilització de les varietats autòctones garnatxa i carinyena, si bé s’ha anat adaptant a les tendències alimentàries i enològiques de cada època, erigint-se sempre com un gran aliat de la cuina mediterrània. 
 
Quan va néixer, el 1954, el mateix any que Ernest Hemingway rebia el Premi Nobel de Literatura per la seva obra ‘El vell i la mar’, el seu gran temperament i caràcter el convertiren en el complement ideal de la cuina espanyola de l’època, basada en plats tradicionals rústics, molt consistents i rics en calories. Amb la revolució dietètica dels setanta, que reivindicava una alimentació més sana i equilibrada, els mètodes perfeccionats d’elaboració i criança van permetre ressaltar l’expressió màxima de la fruita i de l’envelliment en roure, resultant en un Sangre de Toro d’estil més flexible i lleuger com a testimoni del canvi de mentalitat. 
 
A finals del s. XX, amb la sofisticació de la cuina espanyola, Sangre de Toro va adoptar un tall modern que s’ ha mantingut fins als nostres dies. El temps ha convertit Sangre de Toro en un vi actual, com una fruita vellutada i madura, elegant i amb certa complexitat. És un vi versàtil, que harmonitza tant amb la cuina més tradicional de guisats, caça, barbacoes i paelles, com amb les tapes i creacions gastronòmiques més actuals. 
 
De color vermell picota, Sangre de Toro 2013 mostra una aroma afruitada, intensa i de cos suau. Les seves notes torrades amb fruits negres madurs i els seus tanins rodons que recorden la melmelada de fresa i mora, infonen personalitat i caràcter mediterrani a aquest vi negre emparat en la denominació d’origen Catalunya, convertit en sinònim de garantia i qualitat per als milers de consumidors d’arreu del món.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Xavi Ayala | 6 comentaris
Recuperem un article on el sommelier Xavier Ayala us proposa cinc grans vins sense sulfits afegits.
Imatge il·lustrativa
Pixabay
El vi, de 2,5 euros, va ser enviat per un programa d'humor de la televisió belga
Imatge il·lustrativa
Marco Abella
Els premis anglesos Decanter World Wine Awards 2023 atorguen la màxima puntuació al Clos Abella, el vi icona del celler Marco Abella
Imatge il·lustrativa
Raventós Codorníu amplia la seva col·lecció de vins DO Penedès, Sant Sebastià dels Gorgs, amb El Claustre de l’Abat Miró negre i blanc
Henkell Troken, a Weisbaden, Alemanya
Henkell Troken, a Weisbaden, Alemanya | Henkell Freixenet
Henkell Freixenet creix fins als 1.230 milions d'euros de facturació gràcies a la bona evolució de les marques Freixenet i Mionetto
© Miquel Barceló, VEGAP, 2022. Perxa, 2022. Tècnica mixta sobre paper, 29’5 x 62 cm. Portada de catàleg de Vila Viniteca.
© Miquel Barceló, VEGAP, 2022. Perxa, 2022. Tècnica mixta sobre paper, 29’5 x 62 cm. Portada de catàleg de Vila Viniteca. | © David Bonet, 2022
El comitè d experts d ADG-FAD reconeix la sensibilitat i la integració del disseny com a part fonamental del projecte de Vila Viniteca
Paisatge d’hivern a la finca de l’Olivera.
Paisatge d’hivern a la finca de l’Olivera. | l’Olivera.
A la comarca de l'Urgell trobem la subzona Valls del Riu Corb de la denominació d'origen Costers del Segre