Quan es compleixen 15 anys de la seva fundació, "Torres China" es consolida com la segona importadora de vins embotellats més important de la Xina. La filial més gran del Grup Miguel Torres, amb una facturació de 25 milions d’euros al 2013, ha experimentat un creixement del 10% de les seves vendes en valor durant el primer semestre d’aquest any, en un entorn de fortes caigudes de les importacions de vi que afecten al sector en general com a conseqüència de les mesures d’austeritat del govern xinès.
Sangre de Toro és l’única marca espanyola que figura al rànquing de les marques més valorades pels consumidors xinesos, segons publica la revista Food
Malgrat això, "Torres China" torna a créixer després d’aconseguir mantenir les seves vendes al 2013, a diferència de la majoria d’importadors, gràcies a la seva solidesa, àmplia distribució al mercat i menor dependència del regal institucional. En concret, el gegant asiàtic és un dels principals mercats de Mas La Plana, un dels vins més emblemàtics dels cellers Torres, mentre que el seu vi icònic Sangre de Toro, que ha estrenat imatge recentment amb motiu del seu 60è aniversari, és l’única marca espanyola que figura aquest any al rànquing de marques més valorades pels consumidores xinesos que publica la revista asiàtica Food, ocupant la posició 17.
Segons Miguel Torres Maczassek, director general de Torres i cinquena generació: “El mercat xinès continua tenint un alt potencial de creixement, pel canvi progressiu d’hàbits dels consumidors, que estan començant a veure el vi com una alternativa saludable als licors de major graduació que tradicionalment acompanyen els àpats.” I afegeix: “El nostre principal repte a la Xina és la venda de productes de qualitat i valor afegit, en un mercat on tant la producció local de vi com la importació de vi a baix preu és molt rellevant, per la qual cosa seguirem reforçant la nostra xarxa comercial i logística i incorporarem noves marques de prestigi mundial al ventall de productes de Torres China.”
"Torres China" representa a més de 40 cellers familiars de prestigi i la seva cartera de productes conté més de 450 vins de 14 països diferents, a més d’altres productes com el pernil ibèric de Joselito, el oporto Daw’s o l’aigua VOSS de Noruega. Hi treballen 300 persones i compta amb 8 oficines i una xarxa de 22 botigues Everwines i altres punts de venda repartits per tot el país, així com tres establiments de restauració.
El resultat d’una visió estratègica
Els cellers Torres van ser una de les primeres companyies que van apostar per la Xina com a mercat emergent, en un moment en què la inversió estrangera era incipient, a mitjans dels noranta. Miguel A. Torres, president de Torres i quarta generació, va ser el responsable del desembarcament de la companya al país asiàtic, impulsant les primeres exportacions el 1993.
El 1997, es va constituir una joint-venture amb un soci local, perquè així ho establia la llei i era, a més, l’única manera de progressar al mercat. A tal efecte, es va crear una petita planta d’embotellats. Però, a finals del 1999, els cellers Torres van obtenir la llicència de distribució i van crear la seva pròpia filial importadora a Xangai sota el nom de ‘Shanghai Torres Wine Trading Co. Ltd.’, avui coneguda com "Torres China". Malgrat les dificultats inicials, la família es va mantenir ferma en la seva estratègia. Ara, 15 anys després, és una de las principals importadores de vi embotellat del país asiàtic. Des del 2007, Baron Philippe de Rothschild és soci minoritari de Torres China.
Companyia global, amb presència en més de 150 mercats
Torres opera en més de 150 països i participa, en determinats mercats, en empreses distribuïdores, d’acord amb la seva estratègia d’internacionalització. Així, a més de Torres China, la companyia compta amb unes altres quatre filials comercials 100% pròpies a Brasil, Suècia, Andorra i Canàries, i té una participació minoritària en empreses distribuïdores a Mèxic, Regne Unit, Noruega, Finlàndia i l’Índia. En la gran majoria de mercats en els que està present, Torres treballa amb distribuïdors exclusius, que comparteixen la seva mateixa filosofia de compromís i qualitat.
El Grup Miguel Torres, que compta amb cellers a Xile i Califòrnia i ha estat reconeguda aquest any com la marca de vins més admirada del món per la revista britànica Drinks International, ha registrat un augment del 7% de les seves exportacions de vi i brandi a nivell mundial en el que va d’any, que representen el 72% de les seves vendes. La companyia va tancar l’exercici 2013 amb una facturació de 230 milions d’euros i dóna feina actualment a 1.300 persones.