La Fàbrica Moritz va ser l'escenari de la presentació dels clàssic Penedès, el nou concepte de vi escumós de qualitat de la Denominació d’Origen Penedès.
En pocs anys, el número de cellers que elaboren Clàssic Penedès ha augmentat considerablement. A dia d’avui, són ja 14 els cellers que formen part d’aquest projecte, el qual la DO Penedès està liderant amb l’objectiu de donar a conèixer un producte d'origen Penedès, amb raïms de les varietats clàssiques i de les vinyes de la D.O. Penedès, 100% ecològic i que tindrà sempre un mínim de 15 mesos de criança per afavorir l'autòlisi dels llevats. Els escumosos hauran de mostrar la data de degollat i l'anyada. Dels 170 cellers de la denominació, 14 formen part del projecte de moment.
Tot i que més del 80% dels Clàssic ja son ecològics, s'ha donat un marge de temps per l'adaptació de manera que tots els escumosos que provinguin de la verema del 2017 ja hauran de ser ecològics.
Tot i que més del 80% dels Clàssic ja son ecològics, s'ha donat un marge de temps per l'adaptació de manera que tots els escumosos que provinguin de la verema del 2017 ja hauran de ser ecològics.
Albert Castellón, assessor de marketing de la DO Penedès (i director estratègic de la marca Moritz), va lloar la paraula Clàssic per denominar aquests escumosos (el consens entorn a la paraula Clàssics al consell regulador va ser absolut) i va especificar que "és el producte el que farà bó el nom", i mai al revés, posant d'exemple la marca "poma...o sigui apple".
11 cellers ens van presentar els seus Clàssics Penedès en un acte en el que la premsa i la distribució va poder tastar vins base (vins-base-Clàssics) fets amb macabeu, amb xarel·lo i amb parellada en un tast conduit pel president de la Do el Josep Maria Albet. Es van exposar les línies bàsiques de Clàssic Penedès tot relacionant-les amb el projecte de subzonificació de la DO Penedès.
A continuació, els assistents van poder tastar els escumosos en un showroom acompanyats per l’Honorable senyor Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.
El Conseller Puig va reconèixer “l’aposta per la innovació, la qualitat i la identificació amb el territori que han inspirat aquest producte amb la voluntat de conquerir nous mercats”.
Els cellers participants a l’acte van ser:
Albet i Noya, ATRoca, Bodegas Torre del Veguer, Can Morral del Molí, Castell de Pujades, Clos Lentiscus, Colet, Loxarel, Mas Bertran, Mas Comtal i Masia Colomé.
Albet i Noya, ATRoca, Bodegas Torre del Veguer, Can Morral del Molí, Castell de Pujades, Clos Lentiscus, Colet, Loxarel, Mas Bertran, Mas Comtal i Masia Colomé.