De fires sectorials n'hi ha de tot tipus. Adreçades a professionals del sector, per públic final consumidor, fires on es permet la venda d'ampolles, salons només per a fer contactes professionals... Però, serveixen realment?
Hem volgut preguntar específicament sobre aquestes mostres per veure què en pensen els cellers.
Anem punt per punt a veure què responen.
Hem volgut preguntar específicament sobre aquestes mostres per veure què en pensen els cellers.
Anem punt per punt a veure què responen.
La majoria dels cellers creuen, o que hi ha les que hi ha d'haver o que hi ha massa poques fires professionals. Per tant, la conclusió seria que el sector està satisfet amb aquest tipus de fires.
Preguntats sobre fires adreçades al consumidor final, la resposta "creus que n'hi ha masses" s'enfila gairebé cap al 50% (48,8%). Baixa per tant, el nivell de satisfacció pel que fa a aquest tipus de fires.
Preguntats per si participen en fires professionals, responen majoritàriament que si (74,4%).
I pel que fa a les fires que generen més confiança, Alimentaria guanya amb molta diferència, encara que sorprèn que molts cellers anomenen també la Fira Vinum Nature (de recent creació).
Com a mostres per al públic final catalanes, els cellers responen de manera molt diversa i no hi ha una fira guanyadora amb claredat. Vijazz, la Mostra de Vins i Caves de Catalunya i Mercat de Mercats són les més anomenades. Els cellers ens anomenen moltes altres fires on hi participen: La Candelera, Pals, Falset, Forum Gastronòmic...
Cal anotar també que una desena de cellers es queixen que no tenen retorn en aquestes fires o bé que tenen un cost excessiu.
Preguntats per si assisteixen a fires internacionals, tot i que el percentatge de "si" baixa una mica respecte a les fires a Catalunya per públic final, la percepció de confiança en aquestes és gairebé total.
Preguntats sobre quines, guanya Prowein (Alemanya) per golejada. De lluny la segueixen Alimentaria i Fenavin. Millesime Bio, Vinisud i Vinexpo també son anomenades però ni molt menys com a primeres opcions.
Tot i que algun celler té la percepció que les fires adreçades al públic final fetes a Catalunya no són massa bona eina de marketing per als cellers, preguntats per aquestes de manera general, en un 74% les aproven. Aquest % s'enfila fins al 90 quan parlem de fires professionals.