Fent referència a aquest estudi realitzat al desembre de 2014, on les dades que se n’extreuen són una comparativa del 2013 versus el 2014, s’hi observa a nivell general, que les vendes de vi tranquil a l’estat espanyol augmenten un 0.4% tant al canal d’hosteleria com al d’alimentació.
Si separem el vi per si té DO o no, s’observa un gran interès pel primer, ja que amb DO creix un 3.5% i sense DO baixa un 2.4% en ambdos canals.
Pel que fa al vi amb DO del ranking general a nivell espanyol, el global de les DO catalanes pugen en un 6.7% en volum situant-se dins de les primeres 5 posicions d’entre tots les DO’s de l’estat.
Si desgranem aquest tant per cent, veiem que Penedès lidera en solitari i amb distancia de la segona DO en el ranking tant pel que fa al canal d’alimentació (4.1%) com d’hosteleria (2.3%).
Pel que fa al mercat català, ens trobem que les vendes de vi amb DO catalana també augmenten en un 5.2% i que la DO Penedès torna a liderar en solitari, i aquí amb una diferència més marcada versus la segona DO, les estadístiques en alimentació (13.5%) i hosteleria (14.8%).
Amb aquestes dades, Penedès afronta amb més energia aquest 2015 planificant una gran diversitat d’accions de comunicació i promoció per tot el territori català.