Codorníu ha tornat al camí del creixement a Espanya. La companyia de la família Raventós va incrementar en un 2,8% els seus ingressos en el mercat interior en el seu últim exercici fiscal, tancat al juny de 2014, fins a arribar als 116 milions d'euros.
L'alça respon a l'estirada de les vendes de vi, que creixen un 9,5% i acumulen un increment del 66% en cinc anys. Per contra, la comercialització de cava ha seguit a la baixa per la decisió de la companyia d'enfocar únicament en productes de més valor afegit i abandonar la batalla per les vendes de cava barat. L'empresa rebutja entrar a valorar si les crides al boicot han pogut influir o no en aquesta evolució.
L'alça respon a l'estirada de les vendes de vi, que creixen un 9,5% i acumulen un increment del 66% en cinc anys. Per contra, la comercialització de cava ha seguit a la baixa per la decisió de la companyia d'enfocar únicament en productes de més valor afegit i abandonar la batalla per les vendes de cava barat. L'empresa rebutja entrar a valorar si les crides al boicot han pogut influir o no en aquesta evolució.
A diferència del creixement experimentat a Espanya, les vendes de Codorníu han caigut un 9,2% en el mercat exterior, en bona part com a conseqüència del canvi de divises. Sense aquest efecte, el descens ha estat del 4% per les menors vendes comptabilitzades en països com el Regne Unit, Suïssa i els Estats Units. En el primer cas, Codorníu s'ha vist afectada per l'auge del vi escumós italià Prosecco. Als Estats Units s'ha facturat menys perquè la seva filial ha deixat de distribuir algunes marques. Per contra, el grup ha crescut un 24% a Llatinoamèrica i un 18% a Àsia.
Font: Aecoc
Font: Aecoc