Internet

Internet per a potenciar enoturisme a Catalunya

Hem analitzat què busca la gent del món a Internet quan vol fer enoturisme i quina competència hi ha a la xarxa.

Informe Cupatges: Bona salut dels cellers catalans

| 15/04/2015 a les 07:56h
Especial: Formació
Arxivat a: Vi i tecnologia, Internet, enoturisme, Mercats
A Internet tot és mesurable. Podem saber quanta gent busca "vi negre", "vino tinto" o "red wine". I podem saber quanta gent fa la cerca des de Catalunya, Espanya, Estats Units, o el món.

Hi ha infinitat d'eines que ens dónen dades molt útils (jo diria claus) de cara al nostre negoci, de manera que si volem i en sabem (o sabem subcontractar-ho), podem definir estratègies de màrqueting digital que ens poden aportar visibilitat, massa crítica i/o negoci.

Partim de la obvietat que un celler de tamany petit o mitjà, no sap (ni ha de saber!) què s'ha de fer amb Internet o les xarxes socials. Prou feina té amb intentar fer bons vins, distribuir-los, exportar-los, obrir el celler als turistes... i un llarg etcètera.

Però analitzant algunes dades que ens dóna la xarxa (normalment google), podem fer una radiografia d'on podem posar èmfasi a Internet i on no cal. Doncs bé, la intenció d'aquest article és exposar quatre idees per posar una mica de llum a tot això. 

Podríem dir, a grans trets, que una suma correcta a Internet és la següent:
anàlisi de paraules clau (keywords)+ anàlisi de la competència= localització de nínxols (possible negoci).
 
Us posarem algun exemple. Hem estat analitzant quanta gent busca a google els termes de cerca següents:
 
Des de Catalunya:
1. enoturisme
2. enoturismo
3. enoturismo Cataluña
 
Des d'Espanya:
1. enoturismo
2. enoturismo Barcelona
3. enoturismo Cataluña
 
Des del món (des de tot arreu):
1. enoturismo
2. wine tourism
3. Napa Valley wine tours
4. Barcelona wine tours
5. Spain wine tours
 
Les dades són si més no curioses. S'ha de tenir en compte que les cerques habituals a google en català solen ser poquíssimes. Tot apunta a què molts catalano-parlants cerquen a google en castellà, i aquesta és una dada a tenir en compte per entendre aquest article.
 
Cerques a google des de Catalunya
Les mètriques de cerca des de Catalunya són les següents:
1. enoturisme: 320 cerques mensuals (390 al gener)
A Catalunya, "enoturisme" ens dóna 320 cerques mensuals de mitjana, amb una punta de 390 cerques al mes de gener (és el mes que té més cerques a Catalunya i en català, però compte, això varia si la cerca és globalment a tota Espanya o amb la paraula en castellà).
La gent amb nocions de màrqueting digital diran que són poques cerques 320, però creiem que són bastantes. Hi ha molta gent que no farà la cerca amb la paraula "enoturisme" i la farà amb "turisme vinícola", "visita a celler","cellers per visitar", etc. Per tant, no ens hem de quedar amb la idea que només tenim 320 turistes catalans disposats a visitar cellers... Evidentment, n'hi ha molts més.
Quan anem a la cerca en castellà, però des de Catalunya, "enoturismo" ronda les 400 cerques mensuals. I quan el terme de cerca és "enoturismo Cataluña", la mitjana mensual són 50 cerques, amb puntes de 90 a l'octubre.
 
Cerques a google des d'España
Les mètriques de cerca des de tot l'estat espanyol (incloent Catalunya) són les següents:
1. enoturismo: 1900 cerques mensuals (2400 al setembre, octubre i novembre)
2. enoturismo Barcelona: 20 cerques mensuals (90 a l'agost)
3. enoturismo Cataluña: 70 cerques mensuals (110 als mesos d'estiu)
 
Cerques a google des de tot arreu
Les mètriques de cerca des de tot el món són les següents:
1. enoturismo: 4400 cerques mensuals (5400 a l'octubre)
2. Wine Tourism: 880 cerques mensuals
3. Napa Valley wine tours: 8100 cerques
4. Barcelona wine tours: 210 cerques
5. Spain wine tours: 140 cerques


 
Amb aquestes dades qualsevol persona sense coneixements de posicionament a Internet i de màrqueting digital, intentaria posicionar "enoturismo" pel gran volum de cerques mensuals que té.

Problema obvi, hi ha milers i milers de webs que tenen "enoturismo" al seu títol o a la seva url (adreça web), per tant, serà molt difícil posicionar aquesta paraula clau a primera pàgina de google. És una "keyword" massa competida, es podria treballar per posicionar-la, però requereix molta feina i temps.
 
Si seguim analitzant, veiem que la zona vinícola més visitada al món, Napa Valley, té 8.100 cerques només amb la paraula Napa Valley seguida de "wine tours" ("Napa Valley Wine Tours"). Aquesta dada ens ha donat la idea de buscar el mateix terme de cerca però jugant amb Barcelona i amb Spain. El resultat és prou rellevant: 210 cerques al mes i 140 respectivament.
 
Conclusions:
Per donar-vos alguna conclusió interessant hem volgut analitzar una mica la competència per donar pistes sobre una possible actuació estratègica per part d'un celler per promocionar les seves visites a celler i activitats al voltant del vi.
 
Analitzant Internet hem vist que només hi ha 2.030 webs que parlen de Barcelona Wine Tours, 170 de les quals tenen les paraules exactes "Barcelona wine tours" al títol (molt bo per posicionar) i només 69 tenen la keyword exacta també a la url (també molt bo per posicionar).
 
Analitzant més encara, la paraula "enoturismo Cataluña", amb 50 cerques al mes (90 a l'octubre), té poquíssima competència. Només 86 webs porten la keyword al títol i, el més important, només 8 webs porten "enoturismo Cataluña "a la url (clau si es vol posicionar).

 
 
Localització de nínxol
Ja hem arribat doncs al resultat de la suma anàlisi de paraules clau més anàlisi de competència. Hem trobat un terme de cerca que, des del punta de vista del celler, podem treballar a Internet per fer-nos més visibles i aconseguir trànsit orgànic (el que no és pagat, que ve dels cercadors orgànicament). En d'altres paraules, posicionar "enoturismo Cataluña" amb tan poca competència pot ser relativament fàcil i ens pot aportar negoci d'una manera clara.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Pixabay
La Guia espanyola "Akatavino" ha destacat alguns vins catalans com els més ben puntuats del 2022
MiM Eivissa
MiM Eivissa | Majestic
El xef Nandu Jubany s'alia amb el futbolista per portar la gastronomia d'algun dels seus hotels
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Raventós Codorníu amplia la seva col·lecció de vins DO Penedès, Sant Sebastià dels Gorgs, amb El Claustre de l’Abat Miró negre i blanc
Imatge il·lustrativa
La DO Cava ha posat en marxa una Provisió de Garantia Qualitativa
Imatge il·lustrativa
Mundus Vini Non-Alcoholic 2024 atorga 4 medalles d'or, 3 de plata i 2 "Best of Show" als vins desalcoholitzats del celler
La sostenibilitat és un dels valors fundacionals i una de les prioritats de Castell d’Encús, a Talarn.
La sostenibilitat és un dels valors fundacionals i una de les prioritats de Castell d’Encús, a Talarn. | Blue Collectors 2019
Seguim a la denominació d'origen Costers del Segre però pugem cap als Pirineus, concretament als Pallars, els Jussà i el Sobirà