La setmana passada va finalitzar la tercera edició de la campanya gastronòmica “Sopars Maridats”, que s’ha dut a terme cada divendres des del 13 de febrer fins al 29 de maig.
Un total de vint-i-vuit sopars a càrrec del col·lectius Cuina de l’Empordanet (El Baix Empordà) i el col·lectiu la Cuina del Vent (l’Alt Empordà) i 28 cellers de la DO Empordà. La campanya ha comptat amb la col·laboració del CCAM, l’Agència Catalana de Turisme i l’INCAVI.
Pels restaurants de la Cuina de l’Empordanet aquesta ha estat la tercera edició i la primera pels de la Cuina del Vent que han estat convidats pels seus companys arrel de l’alta inscripció de cellers per participar a la campanya d’enguany.
Pels restaurants de la Cuina de l’Empordanet aquesta ha estat la tercera edició i la primera pels de la Cuina del Vent que han estat convidats pels seus companys arrel de l’alta inscripció de cellers per participar a la campanya d’enguany.
Els àpats han comptat amb un públic fidel i amb un altre d’ocasional, com alguns turistes que es trobaven a la zona, i també han acollit personalitats del món vitivinícola i gastronòmic i mitjans de comunicació.
En total, durant els divendres de la campanya, prop de 800 persones han pogut degustar els menús maridats, que cuiners i responsables de cellers han anat elaborant buscant equilibris i harmonia entre els plats i els vins que els acompanyen.
La campanya contribueix a promocionar a través dels restaurants dels col·lectius i els cellers de la DO Empordà, la cuina i els vins de l’Empordà, durant els mesos de menys afluència turística.
Aquesta tercera edició, deixa palès l’èxit i la consolidació de la campanya entre el públic objectiu com una experiència gastronòmica que permet gaudir de la gastronomia i els vins empordanesos. Però també permet refermar la bona relació que hi ha entre els elaboradors de vins i els restaurants del territori, relació que any rere any es fa més estreta.