Dissabte, 14 de setembre de 2024
Innovació i vi

La Cooperativa Falset-Marçà lidera un projecte d'intel·ligència artificial per ajudar en la presa de decisions comercials

Un projecte de mineria de dades i intel·ligència artificial permetrà, per mitjà d'algoritmes, prendre decisions en l'àmbit comercial

Redacció 22 d'abril de 2021 a les 11:47
El passat mes de novembre de 2020 van aprovar la concessió de l’Ajut a la Cooperació per a la Innovació, cofinançada pel fons FEADER i el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, per a la realització del projecte pilot "DECISION MAKING- METODOLOGIA INTEGRAL I CIRCULAR PER LA PRESA DE DECISIONS COMERCIALS" en el marc d’un grup operatiu format per les cooperatives Agrícola Falset-Marçà i Secció de Crèdit, AFALMA, SCCL, qui lidera el projecte, Centre Vinícola del Penedès, SCCL i la FCAC. El centre de recerca per a desenvolupar la part tecnològica és l’ICSO (Internet Computing and Systems Optimization) de la UOC.

S’han iniciat les primeres tasques del projecte què lidera la Cooperativa Falset-Marçà i l’objectiu és la creació d'una metodologia que permeti implementar i utilitzar eines i coneixements de "Business intelligence" i Intel·ligència Artificial en l'àmbit comercial de les petites empreses, incloent la dimensió online (e-commerce).

Durant els dos anys de projecte es preveu desenvolupar una metodologia mitjançant intel·ligència artificial i analítica de dades què permeti professionalitzar i digitalitzar l’estructura comercial de l’empresa, donant eines, mètode i rigor per tal de minimitzar la subjectivitat en la presa de decisions i aportar el coneixement necessari per tal de poder objectivar una manera de fer altament competitiva.

Aquest projecte pretén ajudar a les empreses a “passar a l’acció” amb eines que generin coneixement per tal de poder executar accions tàctiques que acabaran influint en els resultats comercials i, alhora, en els resultats empresarials globals.
Participació