El
Baròmetre del Vi Català va ser elaborat el 2019 per
Cupatges i la consultora
Visirius, amb el patrocini de 6 denominacions d’origen catalanes; DO Catalunya, DO Penedès, DO Costers del Segre, DO Empordà, DO Conca de Barberà i DO Pla de Bages. Són les úniques dades de les que disposa el sector basades en la població i la seva relació amb el vi. Segons el baròmetre - que recordem que va ser elaborat abans de la pandèmia -, els tres criteris més importants a l’hora d’escollir un vi, ja sigui per a
consum quotidià com en una
carta de restaurant són, per aquest ordre:
el preu (i la relació qualitat - preu), la Denominació d’Origen (o un criteri de proximitat)
i la marca del vi i del celler.
Us deixem un vídeo amb una petita mostra d'algunes de les dades del
Baròmetre del Vi Català
La metodologia per recollir la informació del
Baròmetre de Consum del vi Català va ser l'enquesta 'online', a una població de 1000 persones (amb un error mostral global de ±3%) entre 18 i 65 anys i amb una distribució proporcional per criteris demogràfics oficials (IDESCAT).
Les dades, tal com mostra la gràfica, destaquen
la importància que té el sommelier al restaurant per tant, la transcendència que conegui amb quins menjars combinen els vins i en quines ocasions de consum cada vi és més idoni. Els altres criteris que mencionen són la recomanació prèvia d’amistats i el consens per escollir-lo entre tots.