L’univers que gira al voltant dels germans Pérez Ovejero – Sara, Adrià, Jordi i Núria - ha trobat a la xarxa un espai nou i disruptiu per connectar amb el consumidor final donant sortida a les inquietuds, les idees i les emocions de la família.
Family Wines és un espai web que es va estrenar el 2015 i ha anat evolucionant així que ho han fet els temps i les necessitats. Amb la pandèmia, la venta online de vi es va disparar i el seu ideòleg,
Jordi Pérez, li va donar una empenta.
Hi ha vins únics, anyades antigues i formats especials dels 8 projectes enològics on constel·len els Pérez-Ovejero:
Martinet, Cims de Porrera, Venus La Universal, Les Cousins, Sara & René Viticultors, La Vinya del Vuit, Sindicat de La Figuera i Vinyes del Tiet Pere. “Compartim amb els distribuïdors l’anyada en curs de cada celler, però a Family Wines ens centrem principalment en els vins vells, alguns dels quals no havíem posat mai a la venta, ja siguin de Mas Martinet que és el pal de paller el projecte, de Cims o de Venus”, comenta Jordi Pérez. I afegeix: “Recentment li hem donat un nou impuls i s’hi poden trobar fins a 60 vins de tipologies diferents. Hem ampliat l’oferta perquè el consumidor pugui triar entre un repertori més ampli i no s’hagi de cenyir només a vins negres del Priorat. Per tant, ara mateix, es pot triar des d’una anyada vella de Martinet al donzell de Les Cousins o el rosat Escabeces”.
Però Family Wines és molt més que un aparador de vins singulars. Vol traslladar al consumidor la filosofia de vida de la família i els projectes que els nodreixen, més enllà dels enològics. Per exemple, els
nabius ecològics que cultiven al Priorat o les
samarretes de verema que cada any creen a Martinet per explicar com ha estat l’anyada, “de manera divertida i amb doble sentit”. “Acompanyem el web de les xarxes socials, d’
Instagram especialment, per mostrar les finques, casa nostra, com vivim, com estampem les comandes, l’Oracle que és un dels llocs on envelleixen els vins amb climatització natural”, comenta Jordi Pérez. “Però volem anar més enllà. Incloure rareses que no estan al mercat. Que Family Wines sigui la plataforma on comercialitzar referències úniques que cada celler no es pot permetre pel seu compte perquè no s’ajusten a les gammes de vins que ja estan definides. Hi posarem en breu vins experimentals i a la llarga, si funcionen, potser poden entrar en el circuït de comercialització oficial de cada celler. Al final, la història surt de Martinet, de la Sara”, reconeix Jordi Pérez, deixant clar que el celler familiar n’és el germen, perquè és un banc de proves, d’experimentació i de creativitat.
La idea original està clara però el Family Wines s’alimenta d’inquietuds noves constantment. “Volem explorar cap a on ens porta. Sempre hem estat innovadors a la vinya, hem experimentat al celler, hem fet una aposta trencadora en màrqueting i xarxes socials… però el tema comercial l’hem seguit treballant pels canals convencionals i Family Wines ens permet fer canvis, en aquest sentit, i amb llibertat”, explica el seu ideòleg. Les seves competències són 100% tecnològiques i les vol aplicar al món de la comercialització. “No prenc decisions sobre els vins que fem, però sí que puc explorar relacions més directes amb el client i canviar la manera de comercialitzar”, adverteix. En aquest sentit reconeix que hi ha consens intern perquè Family Wines sigui un “
laboratori generador d’idees disruptives” que està disposat a explorar-ho tot, fins i tot formes de certificació amb la tecnologia
blockchain. “El que ens interessa per sobre de tot és el client i que sàpiga com treballem nosaltres. Potser a la llarga les ampolles portaran algun distintiu per capturar amb el mòbil que mostrin com treballem, perquè la nostra manera de fer és oberta i transparent i vol anar més enllà del que avui en dia hi ha establert”, explica.
“Properament tastarem més anyades velles de Mas Martinet, de quan encara elaborava el meu pare (Josep Lluís Pérez) i valorem si entrar-les a la plataforma”, indica Jordi Pérez, conscient que és un rebost de tresors enològics i que els quatre germans tenen ganes de treure a la llum part del llegat. Actualment, a la plataforma, s’hi poden trobar referències com Clos Martinet del 92, una anyada amb gran capacitat d’envelliment, La Balma de’n Josico del 99 de Cims de Porrera (100% carinyena), Els Escurçons 2006 (garnatxa negra) o Dido blanc 2010 (garnatxa blanca, macabeu i xarel·lo). Entre els formats especials, els vins compartits de Sara i René Viticultors com Partida Bellvisos 2005, cupatge de carinyena i garnatxa peluda, o Venus especial caranyana Crossos 2004, ambdues en format màgnum. Però més enllà dels vins icònics que són l’ADN del projecte, Jordi Pérez creu que s’hi han d’encabir altres inquietuds dels germans Pérez-Ovejero que girin al voltant del vi, la gastronomia, l’artesania i els oficis. “Hem de ser catalitzadors de tot el que fem, perquè el que volem és exposar l’ànima dels projectes, els valors i la filosofia. A Family Wine hi ha de ser tot. Ha de ser un aparador nostre”, afirmarà.
Per a desenvolupar aquest nou espai no s’han emmirallat en ningú, sinó que han fet l’exercici d’analitzar-se i reconèixer el potencial de cada celler i cada persona que hi està involucrada. En volen fer partícips a pares i cosins i el futur se l’imaginen revolucionant la manera d’entendre la relació amb el client final, la persona que beu els seus vins. “Volem que hi hagi clients satisfets i fidels. I per això explorarem també des d’aquesta pàgina obrir els cursos de formació que ja fem per a l’equip, a aficionats i a professionals. Seguirem fent directes per donar a conèixer noves referències i tastar virtualment els vins en procés o acabats. Ho hem fet amb Mas Martinet, però també ho començarem a fer a Cims. I amb més regularitat”, avança.
Però la novetat serà incloure visites virtuals i apostar per una experiència immersiva a la vinya: “Hem documentat algunes finques de Mas Martinet amb fotografies de 360 graus i això es permetrà veure-les des de casa amb realitat virtual. I ho acompanyarem amb l’enviament de vins i un tast. Serà una experiència integral que ens agradaria provar abans de l’estiu”, explica Jordi Pérez.
Tecnologia inspiradora al servei del cosmos creat per la família Pérez –Ovejero al Priorat. “L’objectiu final és compartir amb franquesa la nostra manera de fer i de pensar amb una bona clientela, aficionada als vins. I per suposat esperar que les vendes ens acompanyin i es vagin dinamitzant amb tota aquesta feina comunicativa que fem, amb la idea que Family Wines sigui en 10 anys, el distribuïdor número 1 de cadascuna de les 8 empreses que ara en formen part”, reconeix Pérez. Un objectiu ambiciós però no per això inassolible.