La marca col·lectiva d’escumosos Corpinnat confirma la tendència creixent del valor dels vins escumosos que s’elaboren sota la marca col·lectiva sis anys després de la seva presentació pública, amb un
increment del 9% del preu mitjà per ampolla respecte al 2022.
Al llarg d’aquest any passat, Corpinnat ha registrat un
increment de la facturació global de l’1,6% respecte a l’any anterior, malgrat el descens del 6,2% de les vendes en ampolles (s’han comercialitzat un total de 2,28 milions d’ampolles durant el 2023). Els cellers emparats sota la marca han incrementat la facturació global, durant el 2023, en més de mig milió d’euros, assolint els 26,42 milions d’euros. Majoritàriament han optat per una estratègia comercial conservadora, en el context econòmic del moment, i han prioritzat el manteniment dels estocs d’ampolles en criança a la cava, per fer front al descens de la producció i poder garantir les vendes futures.
Durant el 2023, s’ha registrat un rendiment mitjà a la vinya de 4.770 kg/ha, una xifra inferior a la de 2022, a causa de la sequera que afecta la vinya al Penedès. Precisament, aquesta és una de les principals preocupacions dels viticultors i elaboradors de la marca col·lectiva. A la verema de 2023 es van collir 5,9 milions de quilos. Durant aquest any passat ha crescut el nombre de viticultors independents un 17% i ja són
148 els viticultors que aporten raïm a Corpinnat, a un preu mínim garantit per reglament de 0,85€/kg per a aquest any, però que s’ha acabat pagant a una mitjana d’1,04 €/kg.
En aquest moment, pràcticament el
50% del raïm entrat als cellers del segell és de vinya pròpia i el 50% restant és de viticultors independents. La xifra total de compra de raïm ha estat de 3,1 milions d’€, per a 2,98 milions de Kg de raïm comprats.
Segons les dades de l’informe el 15% de les ampolles emparades sota la marca van sortir al mercat amb una criança d’entre 18 i 30 mesos;
el 63% tenien criances de més de 30 mesos; i el 22% restant acumulaven criances superiors als 60 mesos.
Corpinnat exporta un 19,03% de la seva producció total a 66 països de tot el món, entre els quals destaquen Alemanya, Canadà, Dinamarca, EUA, el Japó, Noruega, Països Baixos, Regne Unit, Suècia i Suïssa.