Divendres, 4 d'octubre de 2024

Freixenet celebra el 50 Aniversari de Cordón Negro, el seu Cava més universal

Cordón Negro estrena per a l'ocasió una renovada imatge que, a més a més, vesteix el nou logotip de la marca Freixenet

Cupatges 7 de juny de 2024 a les 14:44
Pere Ferrer, Andreas Brokemper i Martina Obregón
Freixenet celebra el 50 Aniversari de Cordón Negro, el seu Cava més universal. Durant aquest mig segle d'història, Cordón Negro ha mantingut l'estil festiu, desenfadat i elegant que conquesta al món des del seu llançament el 1974. La marca ha celebrat aquesta important fita a Barcelona en una festa internacional ambientada en l'escena cultural dels anys 70 i viatjant en el temps fins a l'actualitat. En el marc d'aquesta celebració, també s'ha presentat la nova imatge de Cordón Negro i el nou logotip de Freixenet.
 

Mig segle d'història


Cordón Negro va néixer de la mà de Josep Ferrer, actual president d'Honor de Freixenet, qui amb el seu esperit innovador i la seva vocació internacional va voler crear un Cava afruitat, jove i fresc al gust dels consumidors europeus i presentar-lo de manera sofisticada i trencadora en una ampolla esmerilada de color negre mat que ha esdevingut icònica. En l'àmbit enològic, va ser una autèntica revolució en el sector per la seva factura moderna i un procés d'elaboració innovador, sent el primer Cava a fermentar a temperatura controlada per a potenciar les aromes i la frescor.
 
Va començar triomfant als Estats Units, el primer país on va aconseguir ser número 1 com a espumós importat més venut el 1983 i on se'l coneixia com “The Black Bottle.” Posteriorment, va arribar als números 1 al Regne Unit, el Canadà, Suècia, Suïssa, el Japó, França i nombrosos països més, arribant a ser el Cava més exportat del món. A més, Cordón Negro ha estat partícip de moments transcendentals a escala global, des dels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992 fins als Premis de MotoGP, o sent el primer vi espumós que va arribar a l'espai exterior, el 1994.
 
La seva excepcional qualitat ha estat reconeguda internacionalment en nombroses ocasions pels experts més exigents. Destaca la medalla a millor Cava del món atorgada a Cordón Negro Brut Magnum pel prestigiós concurs The Champagne & Sparkling Wine World Championships el 2021 i 2022.
 

Nou embalatge i logo


En el marc de 50 aniversari, Freixenet Cordón Negro estrena una nova imatge caracteritzada per la seva distinció, elegància i modernitat. El nou disseny rejoveneix i fa més prèmium la marca, inclou els seus icònics senyals d'identitat i presenta el nou logotip de Freixenet. "Estem encantats amb el nou disseny", afirma Pere Ferrer, CoCEO i Vicepresident de Grup Freixenet. "És més prèmium, més segur, més distintiu. Distingirà a Freixenet de la competència i reforçarà la nostra reputació com a marca innovadora, progressiva i centrada en el client".
 
La nova presentació de Cordón Negro és més respectuosa amb el medi ambient. En el cas del format mini, s'ha reduït el pes de l'ampolla i l'ús de plàstic, mentre que en l'ampolla estàndard s'utilitzen materials més sostenibles, prescindint de la plastificació en l'etiqueta frontal.
 

 El 2024, Freixenet també presenta un nou logotip, coincidint amb el 110 aniversari de la fundació de la marca per part de Pere Ferrer Bosch i Dolors Sala Vivé el 1914. El nou logo està inspirat en la singular façana de mosaic de les Caves Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia, dissenyada per l'arquitecte Joan Torras Puig. Representa els valors perdurables que són la base de la marca i les claus del seu èxit futur. A més, llueix amb orgull la dinàmica lletra X en el centre com a emblema inconfusible de la qualitat i l'esperit alegre de la marca.
 
"La marca Freixenet no és només una etiqueta per als nostres productes icònics, és una experiència emocional que representa les seves aspiracions i actitud davant la vida. El nou logotip ha estat acuradament elaborat per a elevar el seu ànim i transmetre de manera efectiva els valors de la nostra marca. També atraurà una nova audiència, assegurant el creixement sostingut i la rellevància de la nostra marca en els pròxims anys", argumenta Martina Obregón, CMO Global de Freixenet.
Participació