El darrer número de la versió en paper de Cupatges, inclou una enquesta a 20 distribuïdors especialitzats amb seu a Catalunya, seguint una sèrie d'informes a diferents agents clau del sector. L'enquesta reflexa que les empreses distribuïdores s'han vist afectades per la baixada de consum dels darrers anys, fet que ha motivat una reducció dels marges comercials i està reajustant el mapa de la distribució. Però el sector resisteix, oferint indicadors positius especialment en la quota dels vins de proximitat. Tots els distribuïdors enquestats comercialitzen vins catalans i espanyols, mentre que prop de la meitat també comercialitzen vins internacionals. Preguntats sobre la tendència de vendes en funció de l'origen dels vins durant el 2012, un 93,3% afirmen que la seva venda de vins catalans va augmentar, i un 6,7% afirmen haver disminuït vendes en aquesta categoria. En una tendència oposada, un 60% de les empreses van vendre menys vins de la resta d'Espanya (per davant del 20% que en van mantenir vendes).
Priorat, Terra Alta i Montsant lideren el creixement
Totes les denominacions d'origen catalanes tenen globalment una evolució positiva, afavorides per la tendència general de més consum de vins catalans. Un 64,4% de les empreses afirmen que durant el 2012 van vendre més vins de la DOQ Priorat, percentatge que en el cas de les DO Montsant i Terra Alta supera el 57%. Però no són les úniques que augmenten i/o mantenen una bona posició; Penedès, Empordà, Pla de Bages, Cava o DO Catalunya també consoliden tendències positives. El cas de la DO Terra Alta destaca perquè és una denominació que en molts casos (quasi un 29%) no està present en els catàlegs dels distribuïdors, però que és un valor en alça en les empreses que en comercialitzen.
Priorat, Terra Alta i Montsant lideren el creixement
Totes les denominacions d'origen catalanes tenen globalment una evolució positiva, afavorides per la tendència general de més consum de vins catalans. Un 64,4% de les empreses afirmen que durant el 2012 van vendre més vins de la DOQ Priorat, percentatge que en el cas de les DO Montsant i Terra Alta supera el 57%. Però no són les úniques que augmenten i/o mantenen una bona posició; Penedès, Empordà, Pla de Bages, Cava o DO Catalunya també consoliden tendències positives. El cas de la DO Terra Alta destaca perquè és una denominació que en molts casos (quasi un 29%) no està present en els catàlegs dels distribuïdors, però que és un valor en alça en les empreses que en comercialitzen.
Podeu consultar l'informe complet de l'enquesta a la Distribució Especialitzada al número 50 de Cupatges.