En el marc de la campanya “El corcho preserva lo bueno”, la iniciativa Cork, agrupació d’associacions i instituts del sector surer, ha organitzat una classe magistral sobre neuromàrqueting aplicat al sector vitivinícola. La ponència, celebrada a la Confraria del Cava de Sant Sadurní fa uns dies, ha reunit a algunes de les caves més importants de la zona.
Sota el títol “Ha arribat l’hora de sentir el vi i el cava”, la iniciativa ha ofert als assistents, professionals del sector, un programa exclusiu amb l’objectiu de donar a conèixer el màrqueting experiencial i el neuromàrqueting, disciplines que estan revolucionant la comunicació de marques líder en el mercat. L’acte va ser inaugurat per Jordi Bort, director general d’INCAVI, Toni de la Rosa, president de la Confraria del Cava i director comercial de Caves Torelló Llopart, i Joan Puig, portaveu de la Iniciativa Cork i president d’Aecork.
La Doctora Cum Laude de Màrqueting per la Universitat Complutense de Madrid, Elena Alfaro, va ser l’encarregada de dirigir la jornada, que es va centrar en la creació d’experiències memorables al voltant de les marques, i més en concret, al voltant del cava i el vi.
Dins la part de taller pràctic, Albert Hereu, director d’ICSURO, va ser l’encarregat de dirigir un tast olfactiu d’aromes del suro. L’activitat va consistir en olorar i esbrinar els aromes vinculats al tap de suro, com fusta, menta, eucaliptus o vainilla.
Tant en el mercat nacional com l’internacional, amb països com Alemanya, França, Itàlia, EUA o Xina, escullen el tap de suro com el millor tapament per ser garantia de qualitat i seguretat del vi.
Tant en el mercat nacional com l’internacional, amb països com Alemanya, França, Itàlia, EUA o Xina, escullen el tap de suro com el millor tapament per ser garantia de qualitat i seguretat del vi.
El caràcter 100% natural del suro, les textures lligades a la terra, els aromes naturals que conté i la forta vinculació que estableix entre naturalesa i home, el converteixen en l’aliat clau per aportar experiències al consumidor, valoritzant així el vi el cava. En aquest sentit, Josep Roca, sommelier d’El Celler de Can Roca, considerat el millor restaurant del món, resumeix la importància del valor natura del suro: “Si volem vins que parlin del paisatge, els hem de tapar amb una porció d'aquest paisatge”.
Aquesta acció formativa organitzada per la iniciativa Cork s’emmarca dins una campanya de promoció del tap de suro que busca donar a conèixer els seus principals valors i beneficis, en aquest cas, al sector professional. La jornada formativa de neuromàrqueting aplicat al sector del cava ha deixat patent el gran potencial que té el tap de suro en l’àmbit de les experiències i els sentits, així com el valor diferencial que pot aportar en la venda de vi i cava.