El president de la Generalitat, Artur Mas, va presidir ahir dimecres l’acte de presentació del llibre del centenari de la Cooperativa Falset Marçà. Durant l’acte de commemoració, el president va voler llençar un missatge a favor dels productes amb origen a Catalunya i va demanar que cada cop més els ciutadans del país apostin pel seu consum. “Una feina que tenim entre tots és que els catalans i catalanes es vagin acostumant a què els productes de casa no només no tenen res a envejar als que venen de fora, sinó que són reconeguts arreu i es situen a dalt de tot del prestigi internacional”, va apuntar.
El president Mas va realitzar una visita al celler cooperatiu de Falset, obra de l’arquitecte modernista Cèsar Martinell. El van acompanyar l’alcalde en funcions de Falset, Jordi Puxeu, el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, i el president de la Cooperativa, Josep Maria Cots, entre d’altres autoritats. Seguidament, es van desplaçar a Marçà on després d’una visita institucional a l’Ajuntament, van transcórrer els actes de commemoració del centenari, amb la presentació del llibre i el tast del vi de la verema del centenari. Amb aquest acte culminen els actes que s’han celebrat al llarg de tot el 2012 per celebrar la trajectòria del celler.
El llibre: 100 anys fent vi
El llibre és un exemplar de divulgació en què s’explica molt detalladament l’evolució econòmica i social del celler cooperatiu, des dels seus orígens fins a l’actualitat. S’editaran 700 exemplars que es posaran a la venda a partir d'avuí. El llibre es vendrà posteriorment a les agrobotigues de la Cooperativa a Falset i a Marçà a un PVP de 20 euros. Els socis tindran descompte i el podran adquirir per 15 euros. Els textos han estat treballats per diferents autors locals, coordinats per Jaume Teixidó Montalà, director de l’Arxiu. En cada exemplar s’ha inclòs un DVD del videoclip “Les rondes del vi” enregistrat el 2012 també amb motiu del centenari. El document audiovisual es pot consultar al canal Youtube d’Etimonline i ja l’han visionat més de 4.500 persones.